DIESELTÄYSHYBRIDI -
NELJÄ ERI AJO-OHJELMAA
HYbrid4 –dieseltäyshybridissä yhdistyy neljä eri teknologiaa: dieselmoottori, sähkömoottori, toisen sukupolven Stop & Start –käynnistysautomatiikka sekä automatisoitu manuaalivaihteisto. Keskikonsoliin sijoitetun säätimen avulla on helppo valita kuhunkin ajotilanteeseen parhaiten sopiva ajo-ohjelma, Auto, Sport, 4WD tai ZEV – jopa ajon aikana.
TUTUSTU HYBRID4-TEKNOLOGIAN NELJÄÄN ERI AJO-OHJELMAAN
Neliveto-ohjelma lisää vetokykyä hiljaisella nopeudella. Dieselmoottori ja sähkömoottori toimivat samanaikaisesti 120 km/h ajonopeuteen saakka.
Tarkoittaa ajoa 100 % sähköllä. Erinomainen vaihtoehto kaupunkiajoon, hiljainen ja päästötön.
Korostaa suorituskykyä käyttäen korkeampia käyntinopeuksia dieselmoottorissa. Sähkömoottorin tarjoamaa nelivetoa hyödynnetään kiihtyvyyden ja pyörien pitokyvyn edistämiseksi. Dieselmoottori ja sähkömoottori toimivat samanaikaisesti 120 km/h ajonopeuteen asti.
Elektroniikka ohjaa diesel- ja sähkömoottorin käyttösuhdetta taloudellisuuden ja suorituskyvyn optimoimiseksi.
|
DIESELTÄYSHYBRIDI - RÄÄTÄLÖITYÄ AJOA
STOP & START Stop & Start –toiminto sammuttaa moottorin automaattisesti esim. liikennevaloissa seistäessä. Käynnistysgeneraattori käynnistää moottorin automaattisesti olosuhteiden niin salliessa.
1. DIESELMOOTTORI EDESSÄ FAP-hiukkassuodattimella varustettu 2.0 litrainen HDi 163 FAP –dieselmoottori on sopivin vaihtoehto maantieajoon ja keskustojen ulkopuolella.
2. SÄHKÖMOOTTORI TAKANA Käynnistettäessä ja hiljaisella ajonopeudella toimiva 27 kW (37 hv) sähkömoottori vähentää polttoaineen kulutusta ja mahdollistaa päästöttömän kaupunkiajon. Sähkömoottori on yhdistetty takavetoon ja se latautuu nopeutta hidastettaessa ja kiihdytettäessä.
|